Alibaba.com'un Türkiye Ülke Müdürü Cüneyt Erpolat ile Söyleşi Gerçekleştirdik.

Alibaba.com'un Türkiye Ülke Müdürü Cüneyt Erpolat ile Söyleşi Gerçekleştirdik.

19.12.2018
Alibaba.com'un Türkiye Ülke Müdürü Cüneyt Erpolat ile Söyleşi Gerçekleştirdik.

Dünyanın en büyük e-ticaret platformlarından Alibaba.com'un Türkiye Ülke  Müdürü Cüneyt Erpolat Mersin Teknopark firma temsilcileri ve  üniversite  öğrencilerinin de katılım gösterdiği söyleşide bir araya geldi.

Alibaba.com’un oluşumu, katettiği yol ve  bugüne kadar  geldiği noktalardan bahseden  Erpolat, “1999 yılında kurulan Alibaba.com, 240 ülkede 40 milyona yakın üyesi ve 40’tan fazla ana kategorisiyle uluslararası ticarete destek sunuyor. Amacı, KOBİ’lerin uluslararası alanda iş yapmalarını kolaylaştırmak ve geliştirmek olan dünyanın lider e-ticaret platformu  Alibaba.com, Türkiye’de 2008 yılında operasyonlarına başladı ve şu an 2 milyonu aşan üyesiyle, Avrupa’nın ikinci büyük pazarı konumunda. Türkiye, Avrupa genelinde İngiltere’den sonra ikinci en yüksek üye sayısına sahip olan ülke.  Alibaba.com, Türkiye’de her yıl yüzde 20 oranında büyüme kaydediyor”  dedi.

Türk KOBİ'lerinin uluslararası alanda ticaret fırsatlarını ve global alanda geliştirmeleri için destek sunan Erpolat, firmalarımıza bazı  tavsilerde bulundu. “Türkiye’deki firmaların önemli bir kısmının en büyük hatası e-ticareti ana işlerinin bir parçası olarak görmemeleri.  Öncelikle bu alanı ciddiye alarak ana işlerinizin  bir parçası olarak görmelisiniz.  Dijital artık hayatımızda ve sadece daha da hızlanarak günlük hayatımızda ve iş yapış biçimlerimizde yer alacak, iş yapış modellerimizi değiştirecek” dedi.  Firmalara,  özellikle internet sitesi bulunmayanların  öncelikle internet sitelerini kurmalarını tavsiye eden  Erpolat, “artık kobiler müşterilerini e-ticaret platformları üzerinden bulacak. Hatta firma müşteriyi değil müşteri firmayı bularak sipariş verecek.  Platformlarda bulunan, internet ortamında görünür olanlar daha çok müşteri ve ciro elde edecek. Görünür olmayan, geleneksel süreçte ısrar edenlerse yok olmak zorunda kalacaktır. Takip edin, güncellenin ve adapte olun, belki de bir sonraki iş modelini sizin küçük işletmeniz belirleyecek”  dedi.

Söyleşi de ayrıca ilerleyen süreçlerde Mersin Teknopark ile işbirliği imkanları değerlendirilerek , irtibat halinde olunacağı belirtildi.

Oldukça verimli geçen toplantı,  soru ve cevaplar  sonrası sona erdi.

Sosyal Medya